Smartling online CAT, total newbie
Thread poster: Frits Ens
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 18:13
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
Jul 7, 2021

Een van mijn klanten stapt over van Across naar Smartling. download
Zijn er hier mensen met ervaringen, tips en tricks, pitfalls etc. omtrent Smartling?
Zijn er kosten voor freelance vertalers als je alleen projecten van een klant vertaalt en niet zelf maakt?
Alle info is welkom


 
Lilia_vertaler
Lilia_vertaler  Identity Verified
Netherlands
Local time: 18:13
English to Russian
+ ...
My experience Jul 7, 2021

I use Smartling on a regular basis within two years. It is realy smart and helpful. My client provided me with a license and access to the system.

 
Steven Segaert
Steven Segaert
Estonia
Local time: 19:13
Member (2012)
English to Dutch
+ ...
Vooral gericht op management van projecten Jul 7, 2021

Dag Frits,

Smartling is niet de beste tool, maar is op zich wel te doen. De tool wordt vooral ontwikkeld voor projectmanagers. Aan de vertalers wordt (naar mijn ervaring) minder aandacht besteed.

Ik vind het feit dat het online gaat wel een plus, want minder documentmanagement.

De interface is in sommige opzichten dan weer Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Zo kun je de cursor letterlijk niet laten staan in het pad van wat je typt, want dan stopt het ty
... See more
Dag Frits,

Smartling is niet de beste tool, maar is op zich wel te doen. De tool wordt vooral ontwikkeld voor projectmanagers. Aan de vertalers wordt (naar mijn ervaring) minder aandacht besteed.

Ik vind het feit dat het online gaat wel een plus, want minder documentmanagement.

De interface is in sommige opzichten dan weer Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Zo kun je de cursor letterlijk niet laten staan in het pad van wat je typt, want dan stopt het typen gewoon. De segmenten zijn vaak ook niet in een logische volgorde geplaatst, en werken met tags is vermoeiend.

Er zijn wel wat filmpjes te vinden - bijvoorbeeld deze demo: https://youtu.be/Rqtz-f3FTHM

Edit: "Zijn er kosten voor freelance vertalers als je alleen projecten van een klant vertaalt en niet zelf maakt?"

Neen. Je krijgt een gebruikersnaam en een wachtwoord. Voor jou als vertaler is het gratis.

[Edited at 2021-07-07 12:04 GMT]
Collapse


Annemarie Avezaat
Ron Willems
 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 18:13
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
meer van hetzelfde Jul 7, 2021

Bedankt voor de reacties. Het is eigenlijk allemaal "koken met water". Ben wel benieuwd naar de snelheid (glasvezel hier dus dat moet geen issue zijn).
Na Transit, Across, Trados Studio, MemoQ, Memsource en diverse proprietary systemen kan Smartling er ook nog wel bij.....


 
Matthijs Frankena
Matthijs Frankena  Identity Verified
Netherlands
Local time: 18:13
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Zoveel verschillende hamers... Jul 7, 2021

om spijkers in een plank te slaan. Wat je al niet voor een gereedschapskist opbouwt in al die jaren.

 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 18:13
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Other Jul 7, 2021

Ik ben niet bekend met Smartling, maar wel haast geneigd te zeggen dat het niet slechter dan Across kan zijn.

 
Ron Willems
Ron Willems  Identity Verified
Netherlands
Local time: 18:13
Member
English to Dutch
Toch wel Oct 19, 2021

Robert Rietvelt wrote:

Ik ben niet bekend met Smartling, maar wel haast geneigd te zeggen dat het niet slechter dan Across kan zijn.


Ik ben dan weer niet bekend met Across, maar ik zou blind durven te wedden dat het minder beroerd is dan Smartling.

Mijn favoriete editor-feature: als je een woord verwijdert met Ctrl+Del, wordt dat woord gewist maar de bijbehorende spatie blijft staan. En dan geeft Smartling met twee rode bolletjes aan dat er (foei!) een dubbele spatie in de tekst staat.

Je verzint het niet.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Smartling online CAT, total newbie






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »